Post #328176 użytkownika Syazel
Treść posta
Witajcie, w wolnych chwilach zacząłem (i skończyłem) pisać poradnik do owej gry. Są to ogólne pomocne w rozgrywce rzeczy, nie poruszam w nim tematyki "która broń lepsza" oraz jak strzelać, to wymaga osobnego opisu oraz tłumaczeń które dla wielu graczy mogły by okazać się bardzo trudne i toporne do przyswojenia. Jako że to mój pierwszy poradnik to nie bójcie się wyrazić swojej opinii, prztoczyć błedy oraz ewentualne poprawki. No to zaczynajmy ^^1. Ogólne zasady
- patrz wszędzie
- uważaj
- trzymaj się osłon
- Nie przesadzaj z bandażami (15 wystarczy)
2. Samolot
Spoiler
Rozpoczynając rozgrywkę lecimy samolotem nad Rosyjską(?) wyspą. Samolot leci tylko i wyłącznie w linii prostej nad mapą, niosąc w sobie stu graczy (50 drużyn dwuosobowych lub 25 drużyn czteroosobowych).3. Skok
Spoiler
W momencie skoku (z ruskiego samolotu...) mamy trzy opcje, spadać szybko trzymając klawisz ruchu do przodu oraz ściągając postać w dół aby jak najszybciej dotrzeć na ziemie, otworzyć spadochron zaraz po wyskoku co maksymalizuje nasz dystans, lecz dotrzemy na dół jako jedni z ostatnich (PODCZAS SPADANIA PO OTWARCIU SPADOCHRONU NALEŻY UTRZYMAĆ PRĘDKOŚĆ +/- 50km/h tak zalecimy najdalej i z sensowną prędkościa po otwarciu spadochronu), oraz trzecia opcja czyli spokojnie lecieć i obmyśleć gdzie możemy dolecieć.W trakcie lotu pamiętajcie żeby rozglądać się gdzie lecą nasi przeciwnicy używając naszego kochanego lewego klawisza ALT, będzie on naszym wielkim sprzymierzeńcem na dalszych etapach.
JAK DALEKO ZALECIMY
4. Lądowanie
Spoiler
Kiedy już walniemy o ziemie zaczyna się nasza zabawa czyli szukanie rzeczy, pierwsza w kolejności jest broń, zaraz po lądowaniu musimy złapać jakąkolwiek broń dystansową, dzięki czemu obronimy się przed potencjalnymi sąsiadami których nie zauważyliśmy w trakcie lotu5. Loot
Spoiler
Kiedy wiemy że po lądowaniu jesteśmy bezpieczni pora się zaopatrzyć. Gra daje nam bardzo wiele przedmiotów od broni po buty kończącPOZIOM 1, 2, 3
Każdy przedmiot "użytkowy" czyli kamizelka, hełm, plecak mają swój poziom, wiadomo że im wyżej tym lepiej, są jednak wyjątki, kiedy mamy na sobie Kamizelke Poz.2 i widzimy że w skrzynce po czyjejś śmierci leży poziom 3 kamizelki lecz ma bardzo niską wytrzymałość (prawie cała czerwona w ekwipunku) NIE POWINNIŚMY JEJ BRAĆ, dlaczego ? Owszem poziom 3 blokuje większą ilość obrażeń ze strzału, ale możemy dostać 2-3 kulki i kamizelka zniknie pozostawiając nas bez ochrony.
PRAWDA CZY KIT
Spoiler
Z początku ludzie sądzili że przedmioty takie jak maska, rękawiczki i okulary ZWIĘKSZAJĄ nam pojemność. TO NIE PRAWDA, jedynie plecak, kamizelka, oraz płaszcz/kurtka powiększają nasz ekwipunek o dodatkowe miejsce na przedmioty (dlatego skórki do kurtek i płaszczy są drogie na rynku Steam, gdyż jako jedyne skórki dają nam jakąś korzyść na start)Gdzie lepszy loot?
Spoiler
Przedmioty które znajdziemy w trakcie eksploracji GENEROWANE SĄ LOSOWO, co oznacza że nie ma pewności że w bazie wojskowej Sosnovka znajdziemy snajperkę, tony amunicji i ekwipunek poziomu trzeciego. Jedyne co w tym przypadku się sprawdza to tzw Strefy Szans Lootu (Loot Chance Zones), gdzie mamy większe szanse niż normalnie na zebranie lepszych przedmiotów. Wstawie wam mapkęBUNKRY
Spoiler
W świecie znajdziemy kilka "dziwnych" miejsc takich jak elektrownie oraz duże betonowe wejścia znajdujące się w pagórkach, są to jednocześnie szanse i pułapki, jest tam sporo broni i duże szanse na rzadki ekwipunek, z drugiej strony jeśli ktoś będzie na nas czekał przy schodach czeka nas śmierć, a w mniej bolesnym przypadku czekanie w pułapce.
6. Broń i ulepszenia
Spoiler
Nasza broń korzysta z 6 róznych rodzai amunicji- 5.56 - M16A4, M416, SCAR-L, M249
- 7,62 - AKM, SKS, Kar98k, M24, GROZA
- 9mm - UMP, Micro UZI, P92, WSS
- 12 Gauge - S686, S1897
- 45. ACP - P1911, Vector, Tommy Gun
- .300 Magnum - AWM (AMUNICJA UNIKATOWA, JEDYNIE RAZEM Z BRONIĄ W SKRZYNKACH)
Osobiście jestem zwolennikiem trzymania dwóch typów amunicji, 5.56 w jednej z dwóch "emek" gdyż są najefektywniejsze na średni dystans oraz 7,62 bo to szeroko uniwersalna amunicja, jeżeli nie znajde snajperki to z pewnościa natknę się na AKM'a. Używanie dwóch typów amunicji nie pozwala na powstanie sytuacji kiedy używając AKM'a strzelamy na średni dystans, skończy nam się amunicja a druga broń również korzysta z tego typu naboi co skutkuje koniecznościa używania pistoletu do obrony... a to zazwyczaj źle się kończy.
Dodatki na broni.
Do najlepszych ulepszeń należą lunety (2x, 4x, 8x, 15x. Tę ostatnią możemy dostać z dropów), tłumiki, powiększone magazynki QD. Mając te rzeczy możemy śmiało mordować innych pretendentów do I miejsca, z daleka oraz po cichu 😃
7. Kult Patelni
Spoiler
Jedną z broni białej (i jedyną którą tu przytoczę, bo reszta zwyczajnie jest bez sensu) jest patelnia, a teraz historia z początku gry. Patelnia budziła kontrowersje, zaraz po wypuszczeniu gry Reddit wrzał od pytań w stylu "czy patelnia mnie uratowała?", "dlaczego po trafieniu z patelni lecą iskry?", "patelnia blokuje kule?". Odpowiem. TAK. Patelnia niczym tarcza Steva Rogersa w Avengers jest niezniszczalna, nieprzebijalna, nieprzemakalna i nie wiem nawet co jeszcze. Nasza pokryta tytanem, teflonem, minerałem z kosmosu czy kij wie czym broń masowego smażenia i najlepsza przyjaciółka na polu bitwy daje nam nieprzebijalny pancerz na tyłek. Ok chroni pośladki, po co mi to ? Uwaga, historie z mojego doświadczenia- Severny, dach jednego z budynków, squad. Zaczaiłem się na wychodzącego do góry gracza, stałem z boku tak żeby po otwarciu drzwi nie było mnie widać, wyszedł, padł strzał, i cały buckshot ze strzelby odbił się od jego poważanego miejsca tworząc deszcz iskier. Dobił mnie jego kolega który wychodził za nim
- Georgeopol, squady, dostałem blisko muru z karabinu, kiedy leżałem moja patelnia przyjęła 3/4 magazynku przeciwnika dzięki czemu przetrwałem do nadejścia pomocy
Tak więc kiedy kolega z teamu mówi "patelnia u mnie" nie mówimy "a na ch...j mi?" tylko lecimy się opancerzyć ^^
8. Strefa
Spoiler
O tym wiele mówił nie będę, należy zawsze trzymać się wewnątrz białego kółka na mapie. W przypadku kiedy zostaniemy złapani przez piorunujące pole zaczniemy otrzymywać obrażenia. Z każdym kolejnym zmniejszeniem bezpiecznego obszaru strefa zadaje większe obrażenia oraz szybciej się zacieśnia. Dwie pierwsze strefy "da się przeżyć" wystarczy parę lekarstw, energetyków oraz apteczek. Z kolejnymi nie ma już tak łatwo, a skoro o apteczkach mowa ?Red Zone
Nie, to nie bar dla zmęczonych rosyjskich żołnierzy. Na obszar zaznaczony na mapie czerwonym kołem spadają bomby, polecam się wtoczyć do jakiegoś budynku, tam będziemy mniej więcej bezpieczni. UWAGA: CZASAMI ZDARZA SIĘ ŻE POCISK UDERZAJĄCY W DACH BUDOWLI NAS ZABIJE, ot taki losowy bug
9. Leczenie
Spoiler
Do dyspozycji mamy 5 rodzai przedmiotów leczących, każdy wymaga chwili na użycie- Bandaż - 10pkt życia, 4s na użycie
- Zestaw Pierwszej Pomocy - 75 pkt życia, 7.5s na użycie
- Apteczka - 100 pkt życia, 10s na użycie
- Leki przeciwbólowe - 60pkt boost (patrz niżej) - 7.5s na uzycie
- Hot Bull TM - 40 pkt boost - 4s na użycie
- Strzykawka z adrenaliną - 100pkt boost, 10s na użycie (póki co nie spotkałem i nie użyłem 😮 )
PODOBNO OSTATNI PATCH ZMIENIŁ CZAS UŻYCIA APTECZKI I ADRENALINY DO 7.5s, WYMAGA WERYFIKACJI
Boost - mały pasek nad naszym hp który pojawia się po wchłonięciu energetyka,leków bądź adrenaliny. Kiedy posiadamy pkt boost nasze hp przywraca się po osiagnięciu 75pkt, oraz w przypadku zazycia leków i popicia hot bullem dostajemy bonus do prędkości ruchu (samo zdrowie... do dna!)
10. Dropy
Spoiler
No tak co chwilę lata gdzieś samolot który irytuje graczy mających słuchawki przestrzenne, co robi ? Niczym świety mikołaj zrzuca nam prezenty, w skrzyniach znajdujemy różne dobre rzeczy, czasem warto je zbierać. Lecz jak to mówią duża szansa = duże ryzyko, nie będziecie jedyni którzy próbują zabrać smakołyki z pudełka.
Obecnie ze skrzynek możemy zdobyć
- Sprzęt poziomu 3
- Dodatki, luneta 4x, 8x oraz 15x
- Broń - GROZA, M249, M24, AWM, Tommy Gun, MK14 EBR
- Ghillie suit
11. Pojazdy
Po przestudiowaniu tego jakże żmudnego poradnika nadchodzi koniec, pojazdy, w świecie znajdziemy 3 rodzaje aut oraz 2 motocykle i jedną łódź
-UAZ - auto terenowe 5 osobowe, najwolniejsze, dwie wersje, jedna z dachem druga odsłonięta
Spoiler
- Dacia - auto miejskie 5 osobowe, najszybsze, osłonięte, prędkość uzyskana kosztem sterowności, należy uważać przy szybkiej jeździe
Spoiler
- Buggy - autko terenowe, 2 osobowe, szybkie, odsłonięte, pasażer łatwo może umrzeć przy kraksie
Spoiler
- Motor - wersja 2 i 3 osobowa (z przyczepką), szybki, zwrotny, niestety odsłonięty i łatwy w przewróceniu na wertepach pojazd.
Spoiler
- Łódź - 5 osobowa łódź, tu twórcy nie szaleli, ot taki UAZ bez dachu do pływania
Spoiler
12. Koniec
Spoiler
A teraz skoro znacie już podstawy, idzcię i rozrabiajcie 😃 z czasem wszystko będziecie robić naturalnie i zdobywać czołowe miejsca ^^Meczyk wygrany, kurczak podany 😃
Post edytowany przez Syazel
1 użytkowników zareagowało
- 0
- 0
- 0
- 0
– Dlaczego programista na umycie głowy zużywa całą butelkę szamponu?
– Bo w instrukcji jest napisane: nałożyć, spłukać, czynność powtórzyć.
Szukasz Youtube'owych nieznanych ulungów ? zapraszam ^^
https://www.youtube.com/channel/UCrc_70OqKJP9Itk4FHaixLw